Veelgestelde vragen (FAQ)

Heeft u een vraag? Wij beantwoorden hier graag een aantal van uw vragen.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact op met onze servicedesk via servicedesk@ned-personeel.nl

Je ontvangt vanaf dag 1 het loon dat gebruikelijk is bij de inlener voor de functie die je gaat uitvoeren (inlenersbeloning). We leggen dit vast in de plaatsingsovereenkomst. Het loon dat bij de inlener gebruikelijk is, wordt bepaald door de cao die zij volgen.

 

We betalen je salaris per week of per vier weken uit. Dit wordt bepaald door de inlener waar je werkzaam bent. Elke donderdag na de gewerkte periode wordt je salaris uitbetaald.

 

Je loonstrook ontvang je elke woensdag na de gewerkte loonperiode. Deze ontvang je via de mail en via de digitale portal e-UUR. Via de knop ‘nieuwste loonstrook’ vind je altijd je laatst ontvangen loonstrook.

 


 

 


 

Voordat je bij ons gaat werken krijg je een welkomstmail. Hierin staat een link om een wachtwoord aan te maken. Na het aanmaken van je wachtwoord, heb je toegang tot je persoonlijke account.  Je kunt via onze website inloggen bij ’NED portal’. Daarnaast kan je ook direct naar de inlogpagina via de link https://nedpersoneel.flexportal.eu/

 

Via de knop ‘wachtwoord vergeten?’ kan je een nieuw wachtwoord aanmaken. Je kan ook een mail sturen naar servicedesk@ned-personeel.nl. NED zal dan een nieuwe welkomstmail naar je sturen. 

 


 

 


 

Je hebt recht op 8,33% vakantietoeslag van het feitelijk loon over de gewerkte dagen, vakantiedagen en feestdagen. Medio mei wordt het vakantiegeld aan je uitbetaald. Als je het vakantiegeld eerder uitbetaald wilt hebben, kan je dit vragen aan de servicedesk van NED. Neem hiervoor contact op met servicedesk@ned-personeel.nl 

 

Als je stopt met werken voor NED krijg je je reserveringen uitgekeerd. Opgebouwd vakantiegeld wordt (ook) altijd in de maand mei uitbetaald. Vakantiedagen kun je gedurende het jaar opnemen, mits je in die week niet meer opneemt dan je normaal gesproken (gemiddeld) werkt (gewerkte uren + verlof uren). Wil je betaald verlof opnemen? Dan kun je dat gewoon laten weten aan de servicedesk van NED. 

Je opgebouwde reserveringen zijn zichtbaar onderaan op je loonstrook. Daarnaast zie je het reserveringssaldi van je laatste loonstrook ook in de NED portal via de knop ‘reserveringen’.

 


 

 


 

Jazeker! Je werkt natuurlijk vooral om direct geld te verdienen, maar wij denken ook aan je toekomst. We hebben een pensioenregeling voor alle werknemers van 21 jaar en ouder bij StiPP Pensioen. Welke rechten en plichten je precies hebt hangt af van hoe lang je werkt voor NED. Wanneer je voor het eerst begint te werken bij een opdrachtgever via NED, begin je normaal gesproken in fase A. Na 26 gewerkte weken in fase A ga je - als je 21 jaar of ouder bent - deelnemen aan de Basis pensioenregeling. NED betaalt dan jouw pensioenpremie. Na 78 gewerkte werken kom je in de plusregeling.

 

Hoe langer je via NED werkt, hoe meer rechten je opbouwt. Dat gaat in 3 fasen.

 

Fase A

 

De eerste 78 weken die je werkt voor NED noemen we fase A. Voor de telling van de 78 weken tellen alleen de weken waarin je daadwerkelijk hebt gewerkt. Die 78 weken hoeven niet aaneengesloten te zijn, maar een onderbreking mag niet langer dan 26 weken duren. Dan begin je weer opnieuw met tellen in Fase A.

 

Fase B

 

Na 78 gewerkte weken heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Je kunt in deze fase maximaal zes contracten voor bepaalde tijd ontvangen in een periode van maximaal vier jaar. Ook hier begin je weer opnieuw met tellen in fase A na een onderbreking van 6 maanden.

 

Fase C

 

Wanneer je na het doorlopen van fase B binnen 6 maanden weer wordt ingezet via NED, kom je in fase C. In deze fase krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

 

Als je ziek wordt op een dag dat je zou gaan werken, is dat in de eerste plaats erg vervelend voor jou. Het is ook vervelend voor het bedrijf waar je werkt. Gelukkig zorgen we er samen voor dat het werk niet stil komt te liggen. Als je je op tijd ziek meldt, kunnen wij een andere collega inzetten die jouw werk overneemt. Omdat we op jouw inzet rekenen, is het belangrijk dat je in geval van ziekte een aantal afspraken nakomt;

 

Bel zo snel mogelijk, maar in ieder geval ruim voor aanvang van je dienst, het bedrijf waar je werkt.

Bel ons vóór 08:45. We spreken af dat we regelmatig met elkaar bellen om te horen het hoe het met je gaat.

Ja! Dat is zelfs erg belangrijk! Als je beter bent, meld je dat bij het bedrijf waar je werkt én bij de servicedesk van NED.

Iedereen in Nederland moet zich verplicht verzekeren tegen ziektekosten. NED heeft ook een collectieve zorgverzekering afgesloten voor flexkrachten. Tegen een aantrekkelijke premie kun je deelnemen. Tijdens de inschrijving bij NED geef je aan of je hieraan wilt deelnemen of niet. 

Als je een (digitaal) formulier van je hypotheekadviseur of je verhuurder hebt gekregen kun je die doorsturen naar servicedesk@ned-personeel.nl Wij zorgen er dan voor dat dit zo spoedig mogelijk ingevuld en ondertekend weer aan je geretourneerd wordt. Heb je geen digitaal exemplaar gekregen? Scan het formulier dan in en mail het naar servicedesk@ned-personeel.nl Heb je helemaal geen ‘eigen’ exemplaar van de hypotheekadviseur gekregen, dan kunnen wij een standaard werkgeversverklaring voor je verzorgen.

 

In je persoonlijke account op onze portal vind je al je loonstroken en jaaropgaven terug. Jaaropgaven over het afgelopen kalenderjaar worden in de regel ongeveer half januari van het nieuwe kalenderjaar voor je klaargezet. Via de knop ‘documenten’ vind je de jaaropgave terug. 

 


 

 


 

Als je je loonheffingskorting wilt wijzigen, hebben wij daar een nieuwe verklaring van je voor nodig. Je kunt een standaard blanco exemplaar downloaden (klik hier) en deze uitprinten, invullen, ondertekenen en weer ingescand sturen naar servicedesk@ned-personeel.nl 

Je kunt ook met ons bellen of mailen. Wij kunnen je dan heel snel een digitaal exemplaar toesturen dat je dan ook direct digitaal kunt ondertekenen.

 

Zorg er altijd voor dat alle gegevens volledig zijn ingevuld, dat je jouw keuze voor ‘ja’ of ‘nee’ hebt aangevinkt én dat je de ingangsdatum van de wijziging hebt ingevuld.

In de Apple Store of in de Google Playstore kun je de app e-UUR gratis downloaden. Je kunt je digitale handtekeningen dan via je telefoon regelen. In de app vind je ook altijd jouw persoonlijke documenten, je loonstroken en je jaaropgaven terug. Verder kan je de ingevulde uren van de inlener accorderen.  

 


 

 

 


 

Bij indiensttreding heb je een welkomst e-mail ontvangen met een link naar de portal. Hiermee kun je een persoonlijk account aanmaken. Dit account heb je nodig om alle relevante stukken digitaal te kunnen onderteken. Dit werkt snel en is bovendien goed voor het milieu.

 

Je kunt je digitale handtekeningen via je telefoon regelen. Let op: als je de app downloadt kun je een persoonlijke pincode instellen. Met deze pincode kun je jouw digitale handtekening niet zetten, dat moet altijd met een 6-cijferige code die je bij ondertekening ontvangt op je mobiel. Is het bij ons bekende mobiele nummer onjuist of ontvang je geen code, neem dan contact op met de servicedesk.